טיפים ליום המא"ה

הכנו במיוחד בשבילכם כמה טיפים מנצחים – כך שתוכלו להגיע ליום המיון יום המא”ה, להפציץ ולהגיע לתפקידים הטובים, הנחשקים והמוצלחים ביותר שיש לצבא להציע לכם!

קראו בעיון את הטיפים ויישמו אותם, שיהיה בהצלחה!

טיפים כללים ליום המא”ה:

  1. תשנו טוב – יום המא”ה הוא יום חשוב מאוד, קריטי ומשמעותי מאוד להמשך תהליך השיבוץ שלכם בצה”ל בתפקידים השונים. על מנת להגיע בשיא שלכם ולבצע את כל התחנות על הצד הטוב ביותר מומלץ לישון לילה לפני לפחות 7 – 8 שעות (ללכת לישון מוקדם!) כדי להגיע רעננים וחדים.
  2. אוכל – רצוי מאוד לאכול ארוחת בוקר מזינה בתחילת היום על מנת לקבל אנרגיה. בנוסף מומלץ להצטייד בסנדוויץ, בקבוק מים ופרי בשביל לקבל תמריץ בהמשך יום המיון.
  3. תתכוננו לפני – בשביל להגיע ליום בצורה המוצלחת ביותר רצוי ואף מומלץ להתכונן, לקרוא מידע אודות יום המא”ה והתחנות שעוברים ביום. אם אתם יודעים לקראת מה אתם מגיעים, משמעותית תרגישו יותר ביטחון בכל תחנה ותצליחו להביא את עצמכם לידי ביטוי. תחושת ביטחון וידע מקדים הם כלים נדרשים להצלחה בצורה יוצאת דופם במהלך היום!
  4. התלבשו בהתאם – לבוש הולם נותן איזה שהיא תחושה ראשונית ורושם ראשוני חשוב. בין אם יום המיון מתבצע בצורה פרונטלית או מקוונת, רצוי להתלבש בצורה מכובדת ונוחה כך גם תרגישו שנוח לכם ותוכלו לעבור את היום בצורה מיטבית וגם הרושם הראשוני שתצרו אצל המדריך שלכם יהיה חיובי.
  5. תשקיעו בכל התחנות – חשוב להשקיע מאמץ בכל התחנות ביום גם אם אתם חושבים שתחנה מסוימת באה לבחון תפקידים ספציפיים שאין לכם עניין בהם. זאת טעות! בכל תחנה נבחן מגוון רחב של כישורים ויכולות, כך שהתפקיד אליו תשובצו יתאים ככל האפשר למגוון היכולות שלכם.
  6. תהנו מהיום הוא חוויתי – עם כל האירוניה שבדבר, יום המא”ה אמנם מאוד חשוב ומשמעותי בקביעת התפקיד והמסלול הצבאי שלכם, הוא ממש יכול לשנות את עתידכ הצבאי ויאפשר קביעת שיבוץ מסויים בהתאם ליכולות שתפגינו בתחנות השונות. עם זאת, הוא יום חוויתי, מאתגר ומהנה ולכן כדאי להגיע באווירה חברתית טובה ולנסות לא להגיע לחוצים. כמובן שהדבר לא פשוט אך בעזרת הכנה מקדימה טובה תגיעו עם ביטחון מלא ותוכלו גם להנות מהתחנות ולהרגיש את האווירה ביום בצורה משמעותית יותר.
  7. תהיו מי אתם- הסגל שבוחן אתכם במהלך היום מאוד מיומן ומקצועי, וכן עושה ימים כאלה בתדירות גבוהה. אם תנסו להרשים את הבוחנים בהצגת דמות שהיא לא תואמת את האופי והיכולות שלכם, מהר מאוד הם יאבחנו זאת וציונכן יכול להיפגע! תנסו לשמור על אותנטיות ולהיות מי שאתם, להביא את ה- “אני” האמיתי שלכם לידי ביטוי במהלך היום – רק אתם תרוויחו מכך!
  8. המיונים הם אישיים – מאוד קל להתבלבל בתחילת היום ולחשוב שהמטרה היא שהקבוצה שאליה חולקתן בתחילת היום צריכה לנצח. המיונים נעשים בקבוצות כדי שיהיה מענה הולם של אנשי מקצוע שיוכלו לבחון אתכם בצורה ראויה. כל התחנות וכל המבחנים אותם תעברי הם אישיים! הקשר שלכן עם הקבוצה לא נמדד מחוץ לתחנת ולא מקבלים ציון על כך.

טיפים כללים ליום המא”ה במתכונת פרונטלית:

  1. בדקו לפני דרכי הגעה – מכיוון שיום המא”ה הוא יום משמעותי וארוך מאוד (אורך כ – 7 שעות), יש חובת התייצבות בשעה 08:30 בבוקר במכון “אדם מילוא” בהתחשב במקום מגוריכן. כל איחור שלכן לתחילת היום עלול לגרור את דחיית היום למועד אחר ובכך לדחות את המשך הליכי המיון שלכם לצבא. בדקו את דרכי הגעתכן אל מכוני המיון וזמני הגעה בהתאם לשעות הבוקר!
    *מומלץ להכין את עצמכן להגיע בשעה 08:00 על מנת למנוע עיכובים לא צפויים.
  2. תתכוננו לפני – בשביל להגיע ליום בצורה המוצלחת ביותר רצוי ואף מומלץ להתכונן, לקרוא מידע אודות יום המא”ה והתחנות שעוברים ביום (לדוגמא בתחנת הדרכה – רצוי להגיע מוכנים עם נושא מוכר שעליו תוכלו לדבר ולהרצות במשך 5 דקות ולהוסיף עוד פעילות קצרה שנמשכת גם כמה דקות ויש לה קשר לנושא, או לחילופין להתכונן ולשפר את יכולת הדיבור מול קהל כשמדברים מול ההורים או חברים על נושא כהכנה מקדימה ליום).
    *מומלץ לחשוב על נושא שאתן מתחברות אליו ומעניין אתכן, זאת הדרך הטובה ביותר לפתח נושא שעליו תוכלו להרצות בצורה טובה ומעניינת.
  3. התלבשו בהתאם – אחת התחנות ביום המא”ה נקראת תחת “שדה” – שם תאלצו לזחול ולבצע אקט פיזי קצר ולא מסובך. חל איסור על הגעה עם כפכפים וביצוע התחנה הזאת ולכן מומלץ להגיע בלבוש נוח וספורטיבי עם נעליים סגורות.
    לגבי הבנים – היום יהיה ברובו דומה (אך לא זהה) ליום המא”ה שעוברות הבנות. מומלץ להגיע בלבוש ספורטיבי או עם בגדים ספורט בתיק בשביל לעבור תחנות שהן יותר פיזיות ובעלות אופי פעלתני.
  4. הכירו את חברות הקבוצה – בתחילת היום יחלקו אתכן לקבוצות של בנות ויוודאו שאינכן מכירות אף אחת. במהלך שאר היום תעברו את כל התחנות כקבוצה אחת מגובשת (למרות שהמבחנים הם אישיים). מומלץ להכיר ולהתחבר אל בנות הנוספות בקבוצה משום שהכרות תעלה את הביטחון שלכן בהמשך התחנות (יותר פשוט להרצות בפני אנשים שאתן מכירות מאשר קבוצה שפעם ראשונה בחיים שלכן אתן פוגשות ולא דיברתן לפני בכלל), בנוסף אולי תזכו להכיר חברות טובות להמשך.

טיפים ליום המא”ה במתכונת מקוונת:

  1. התלבשו בהתאם – אז נכון שהמתכונת המקוונת קצת שונה ומוזרה לנו מכיוון שאנחנו מבצעים מיון צה”לי כאשר אנחנו בתוך החדר בבית שלנו מול המחשב, אך עם זאת חשוב לשמור על רצינות ונראות מכובדת. ייתכן ותתבקשו לבצע הדרכה כאשר רואים את פלג גופכם העליון בלבד ואולי תתבקשו לעמוד ולדבר מרחוק כך שיראו את כולכם (וזאת רק דוגמא אחת). לכן יש חשיבות להתארגן בבוקר ולהתלבש בבגדים נוחים אשר מכבדים את המיון. גם הרושם הראשוני שאנחנו יוצרים כשאנחנו מתלבשים בצורה מכובדת הוא רושם טוב שיכול לעזור לנו בהמשך יום המיון.
  2. תכינו את הציוד – יום המא”ה דרך הזום הוא יום שמנסה להתחקות ליום המקורי שהיה לפני מגפת נגיף הקורונה, אך ברור לכולנו כי יש הבדלים משמעותיים בצורת האבחון. לכן ההמלצה הטובה ביותר שניתן לתת לקראת יום המיון הוא להכין את הציוד שלכם ולבצע מספר בדיקות ו- “חזרות גנרליות” יום לפני תחילת המיון. בחרו לעצמכם חדר שקט בבית, ודאו כי המצלמה תקינה וכי הסאונד של המחשב עובד בצורה תקינה.

מומלץ גם להכין לידכם ציוד כמו בריסטולים, עטים, טושים, לורדים, מרקרים, סרגלים ושולחן נוח כדי שתוכלו לבצע את המשימות מתוך התחנות בצורה האיכותית ביותר.

  1. תתכוננו לפני – יום המיון המקוון מנסה לאתר ולמיין את המועמדים לתפקידים שונים על ידי קבלת נתונים ובדיקת מידת ההתאמה. כדי להגיע מוכנים ובאמת להפציץ, רצוי שתקראו חומר אודות התחנות ביום המא”ה מקוון, תלמדו בעזרת תרגילי הכנה למבחנים הממוחשבים, תבצעו סימולציות ותבינו לקראת מה אתם מגיעים. קשה מאוד לנתח ולקבל נתונים על ידי מאבחנים כאשר אנחנו בפלטפורמה מקוונת ולכן אם לא תגיעו מספיק מדויקים אתם יכולים לפספס הזדמנות להבליט את הכישורים והיכולות שלכם.

כל הטיפים מיועדים לבנים ובנות כאחד, כל המועמדים לשירות הביטחון בסופו של דבר הולכים לעבור את יום המיון – יום המא”ה ולכן חשוב מאוד לקרוא, להבין וליישם את הטיפים הללו. בנוסף, רק אלו מכם שיהיו מספיק רציניים ויבצעו הכנה מקדימה מקיפה ואיכותית יצליחו להביא את עצמם לידי ביטוי בעיני המדריכים שמעריכים את היכולות שלכם וכך תגיעו לתפקידים, למסלולים וליחידות הנחשקות ביותר בצבא.