יחידה 8200

מהי יחידה 8200?

יחידה 8200 היא יחידת האיסוף המרכזית של אמ״ן (אגף המודיעין). היחידה פועלת במימד הסייבר לתכליות מגוונות לטובת השגת עליונות מודיעינית לכל דרג במערכת הביטחון הישראלית, מהדרג הלוחם ועד לדרג המדיני. 

מבנה יחידת 8200

לא ניתן לספר על המבנה המדויק והייעודיים הספציפיים של היחידה מפאת ביטחון מידע (ב”מ). בעקבות כך ש-8200 הינה מהיחידות הגדולות בצה״ל היא מחולקת למרכזים, כאשר לכל מרכז ייעוד ועשייה משלו. ישנם מרכזים המתעסקים בסייבר התקפי, פיתוח טכנולוגיות וכלים, פיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות לקליטת ועיבוד המידע, מחקרים מודיעיניים ייעודיים ובסיסי הפקה אשר תפקידם להפיק את המודיעין שנאסף ולהפיץ אותו לצרכנים הרלוונטיים ב״קהילת המודיעין הישראלית״.

אלו תפקידים יש ביחידת 8200?

ניתן לסווג את סוגי התפקידים ביחידה ל3 מסלולים עיקריים:

1. טכנולוגי – פיתוח ותקיפה

שלל תפקידים אשר עיקרם עוסק וניהול פרויקטים טכנולוגיים ופיתוח מערכות טכנולוגיות לטובת מבצעי הסייבר ההתקפיים של יחידת 8200 וקהיליית המודיעין. ניתן להגיע לתפקידים הנ״ל דרך המסלולים הנ״ל:

  1. מסלול גאמא סייבר – תהליך המיון המרכזי של חמ״ן לתפקידים ליבתיים ומסווגים בתחום הסייבר ההתקפי.
  2. מסלול אר״מ – זהו תת מסלול יוקרתי במיוחד תחת מסלול גאמא סייבר
  3. מסלול אומגה – מסלול ייעודי שמסגרתו המשרתים אחראיים על הצד הטכנולוגי של מערכות הפקה מודיעיניות ומפתחים כלים לייעול המערכות.

 

2. מודיעין טכנולוגי

מספר תפקידים אשר נמצאים בליבת העיסוק של הסייבר והאתגרים הטכנולוגיים ביחידה. עיקר התפקידים עוסק במתן תמונת מודיעין מדויקת למאמצי הסייבר של היחידה. ניתן להגיע למסלולים אלו דרך המסלולים הכתובים מטה:

  1. שחקים (אח״מ) – עבודת מחקר מורכבת סביב אתגרים בעולם הסייבר
  2. מט״ם  – המסלול מסמיך את בוגריו לעבודה עם מערכות ותוכנות טכנולוגיות מתקדמות שבזכותן מתאפשר תהליך יצירת התמונה המודיעינית.

 

3. שפות והפקה

תפקידים אשר עוסקים בליבת העיסוק של יחידת 8200 , הפקת המודיעין.

  1. שחקים (אע״מ) – תפקיד ליבה במרכז הלאומי לאיסוף מודיעין והתרעה.
  2. מסלולי שפות (ערבית ופרסית) ותכנית אופק – אשר אמונים על ההאזנה ועיבוד המידע המודיעיני. 

כלל התפקידים ביחידה הינם תפקידים בליבת העיסוק של חיל המודיעין. התפקידים והמסלולים השונים נותנים למשרתים בהם כלים ייחודיים להמשך החיים – עבודת צוות, רכישת מקצוע טכנולוגי, עבודה בתנאי לחץ, יכולת עיבוד וניתוח, יכולות אנליטיות ועוד.

בכך, החיילים ביחידה הופכים לאטרקטיביים מאוד בחיי העבודה באזרחות.

איפה משרתים?

בסיס 8200 המרכזי שוכן בגלילות שבמרכז הארץ. ישנם מספר בסיסים פתוחים וסגורים נוספים אשר נמצאים במקומות אחרים בארץ.

למה ואיך מתכוננים למיונים?

השירות ביחידה 8200 הינו שירות מאתגר ומשמעותי במיוחד המקנה יכולות יוצאות דופן ליוצאי היחידה.

בעקבות כך, הביקוש לשירות ביחידה הוא גבוה במיוחד וסיכויי הקבלה מאתגרים. למרות קושי המבחנים והמיונים הכנה מראש יכולה להעלות באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה במיונים ובכך את הסיכוי שלכם להגיע לשירות החלומות ביחידה. בכלל המסלולים הממיינים ליחידת 8200, המיון הוא חד פעמי – לכן יש הזדמנות אחת להצליח בשביל לקבל את מיוני ההמשך. משום כך, חשוב להתכונן מראש ולהגיע מוכנים!

חשוב לזכור ולהזכיר – כדי להתקבל למודיעין צריך ראשית לעמוד בתנאי סף מאתגרים שמתחילים ביום המיון הראשון בצבא – צו ראשון. כדי להגיע לשם מוכנים אתם חייבים להתכונן ולבצע את ההכנה הטובה ביותר, כי רק הטובים ביותר מקבלים את הזימונים ליחידות הנחשקות בצבא בכלל ובמודיעין בפרט.

מהם תנאי הקבלה?

מסלולי הקבלה ליחידת 8200 הינם:

    1. כלל חמ״ןלחץ כאן בשביל לראות את תנאי הקבלה במסלולי כלל חמן.

       

    2. גאמא סייבר – תנאי הקבלה הראשוניים דפ״ר 60 ומעלה ובגרות של 5 יחידות מחשבים. אנו מציעים חבילת הכנה כוללת למבחנים שמעלים את סיכויי ההצלחה באופן משמעותי

       

    3. שחקים/חבצלות  – תנאי הקבלה הראשוניים הם ציוני דפ״ר גבוהים ובתכנית חבצלות בנוסף ציון פסיכומטרי של 650 לפחות. אנו מציעים חבילת הדרכה מושלמת למיון שתביא אותכם מוכנים לחלוטין ותגרום לך להצליח! לחצו כאן למסלולי הכנה למיון שחקים/חבצלות.

מסלולי המיון ליחידה ממושכים ומכילים מספר שלבים:

רוצים להגיע מוכנים ולהפציץ בציון הדפ”ר?
לחצו כאן והירשמו עכשיו

רוצים שאחד המדריכים שלנו ילמד אתכם אישית? לחצו כאן והירשמו עכשיו